Головна | Реєстрація | Вхід | RSSСубота, 04.05.2024, 10:02

КУ ЗДО «Веснянка» села Матюші Фурсівської сільської ради

Форма входу
Меню сайту

Каталог статей

Головна » Статті » Мої статті

Заняття 2

Пріоритетні лінії розвитку: художньо-естетичний, мовленнєвий,

креативний, соціально-моральний ( старший дошкільний вік)

 

Автор: Батенко Ірина Михайлівна, ,

 

 

Тема. Веселка почуттів

 

 

Мета: закріплювати вміння дітей самостійно складати візерунки, малювати їх на своїй руці пензликом та робити відбиток на аркуші. Узагальнювати знання дітей про морально-етичні норми поведінки; вчити  дітей оцінювати та розуміти свій внутрішній світ, своє ставлення до себе і до оточуючих, переживати почуття радості. Розвивати зв’язне мовлення, формувати соціальні  навички. Виховувати у дітей повагу, навички шанобливого, гідного ставлення до себе, своїх ровесників та дорослих.

 

Матеріал: веселка, іграшка-Ласкавинка, квітка з різнокольоровими пелюстками, будинок-сердечко, сміттєвий ящик, іграшка-карусель, картки з малюнками добрих і поганих вчинків, акварельні фарби, пензлі, вода, серветка, губка, аркуш паперу А4.

 

Хід заняття

     Вихователь. Діти,  давайте привітаємося один до  одного посмішкою, при цьому скажемо  щось добре іншій дитині, візьмемося за руки і  утворимо коло. Отже, діти, добро розповсюджується дуже швидко, якщо кожен з нас буде  намагатися бути добрим.

     Вихователь. Ось послухайте як поет сказав про це у вірші:

Веселка вранці встала

«Добрий день» - сказала.

З добрим ранком,

З посмішкою

Вийди до дітей

І веселим та  цікавим стане,

Твій сьогодні день.

     Вихователь. Сьогодні, діти,  ви прийшли у дитячий садок такі красиві. А чи знаєте ви, як назвати одним словом красиві, добрі слова, від яких у людини ніби крила виростають, від яких вона радіє,  усміхається та хоче зробити якнайбільше добра? Так, діти,  ці слова називаються компліментами. Зараз ми будемо говорити один одному компліменти. Сідаємо  в коло,  передаємо  іграшку – Ласкавинку з рук в руки один одному і  говоримо  комплімент тому, кому передаємо іграшку.

     Вихователь.  Діти, що ви відчували, коли слухали компліменти від інших дітей?    Чи сподобалось вам робити комплімент друзям?

     Вихователь.  Сьогодні, малята, я відкрию для вас таємницю. Веселка зараз спостерігає за нами і ми пограємося в гру  «Веселка». Це гра з   пальчиками.  Слухаємо, про що нам буде говорити веселка і виконуємо всі разом зі мною:

З неба веселка яскраво посміхається,

(намалювати пальцем у повітрі веселку)

З дітками нашими радо вітається.

(пальці сплетені в замок, рухи кистями вперед)

Хоче з нами вона подружитись, ((руки від себе – до себе)

Простягніть до веселки свої рученята (повільно підняти руки)

І відчуйте її (постукування почергово пальцями один об один).

Вона веселить нас промінцями (згинання- розгинання пальців)

І радіє зустрічі з нами

(крутити великим пальцем навколо мізинця).

     Вихователь.  А зараз, діти, ми будемо гратися в гру, яка називається  «Пелюсточки доброти». Потрібно відповідати на запитання і прикладати до серединки квітки пелюстки.

     - Тобі допомогли роздягтися, повісити одяг. Що треба сказати? (Дякую).

     - Ви йшли по групі і випадково когось штовхнули. Що треба сказати? (Вибачте, пробачте, перепрошую?).

     - Людина зробила для вас добру справу. Що ви їй скажете? (Щиро дякую).

     - Щоб вам допомогла людина, не слід забувати одне чарівне слово, яке? (Будь ласка).

     - Коли ви зустрічаєтесь зі знайомими, друзями, ви промовляєте  привітання яке? (Доброго ранку, добрий день).

     - Коли ви йдете додому з дитячого садка, що ви говорите  тим, хто ще залишився? (До побачення).

Ось, такі короткі, але чарівні слова ми знаємо і від яких розквітла чудова квітка.

      Вихователь.  Ось послухайте як потрібно гратися в гру «Квітка-чарівниця»:

     Подивіться, посередині кола лежить квітка. Ми будемо йти  по колу і співати:

Хто найкращий з нас сьогодні,

Найщасливіший сьогодні,

Швидесенько  вибігай

І на квіточку сідай.

      Коли пісня закінчується, той хто опинився найближче до квітки, сідає на неї. Кожен по черзі, починаючи з того місця, де лежить квітка, повинен сказати про дитину, яка сидить на квітці, щось добре. Наша квітка чарівна, бо той, хто сідає на неї, втрачає всі свої погані якості, і у нього залишається тільки все добре і красиве. Щоб побачити це слід дивитися чарівними очима на того, хто сидить на чарівній квітці.

     Вихователь.  Діти,  від ваших добрих  слів у нас в кімнаті з’являється промінчик – «Ввічливість». Як говорять про дітей, які вживають у своїй мові гарні, чарівні слова? Так, це ввічливі діти.

Вихователь.  Діти, послухайте оповідання  «Добре слово», яке  написав Василь Олександрович Сухомлинський. Хто може дати відповідь на запитання за змістом цього оповідання?

Чого не вистачало Олі? (Доброго слова)

Чи можна бажати доброго дня зі злим виразом обличчя?

Яка буває посмішка? (Добра, лагідна, тепла і сонячна)

Тому давайте посміхнемося всі лагідною, веселою, сонячною посмішкою один одному:

Усміхнися веселці

«Здраствуй, чарівна»,

Усміхнися квіточці –

Хай цвіте вона!

Усміхнися дощику:

«Лийся, мов з відра»

Друже усміхнися,

Побажай добра.

     Вихователь. Від вашої усмішки у нашої веселки з’явився ще один промінчик, який називається – «Доброта». Як ви розумієте  вираз «Добра людина»? Так, це людина, яка завжди допомагає іншим, поважає дорослих, піклується про менших, старших. Є такі слова про доброту: «Що таке є доброта? То є серця висота». Давайте покажемо таку доброту. (Діти притискують руку до серця і піднімають руки вверх).

     Вихователь. Діти, давайте пограємося ще в одну гру, яка називається «Карусель вчинків». Діти стають в коло і вихователь дає їм чарівну карусель. Передаючи карусель один одному,  діти   говорять  про свої добрі вчинки.

     Вихователь. Як багато хорошого може зробити людина людині. І як тепло стає на душі від доброго ставлення людей один до одного. Пам’ятаєте, ми читали з вами оповідання Василя Сухомлинського «Камінь»? Уявіть, що ви опинилися біля хлопчика саме в той момент, коли він піднімає із землі важкий камінь, щоб кинути його в криницю. Чи спробуєте ви щось зробити, щоб змінити хід цієї історії?  Дітям пропонується від свого імені розповісти оповідання у зміненому варіанті.

     Вихователь. А у нашої веселки від ваших гарних вчинків з’явися ще один промінчик – «Чуйність» і будинок, на якому написано «Будинок щедрості». Як ви думаєте хто може жити в такому будиночку? З яких казок та мультфільмів можна запросити героїв до цього будиночка? Чому?

     Вихователь.  Діти, тепер ми перетворимося з вами на експертів. У кожного з вас є картка з малюнком. Експертам  потрібно оцінити вчинок і картки з гарними вчинками прикріпити до будиночка з сердечком, а з поганими вчинками до сміттєвого ящика. Де більше картинок? Що переважає добро чи зло? Так, діти, переважає добро.

     Вихователь. Давайте ми з вами і надалі берегти та примножувати добрі вчинки. Щоб ваші обличчя були завжди радісні від того, що ви зробили добро, вам зробили добро,  а на обличчі ніколи не зникала посмішка. Для цього: допоможіть старій людині донести кошик, поступіться місцем в автобусі бабусі чи дідусю. У кожного з вас є старенькі бабусі, дідусі. Вони прожили багато років, зараз в них немає здоров'я, сил. Часто вони залишаються самотні. Не забувайте їх відвідувати, допомагайте їм.

     Вихователь. Діти, у нашої веселки з’явилися  останні промінчики, які називаються «Чемність» та «Милосердя». Від сонячного тепла ваших гарних відповідей, усмішок з’явилася  вся веселка почуттів. І якщо ви будете ввічливими, добрими, чуйними, чемними і милосердними, ваша душа буде схожа на цю чудову веселку. Пам’ятайте, щоб тобі самому було добре, треба робити добро людям, тоді воно повернеться до тебе.

     Вихователь.  Діти, давайте передамо привіт веселці. Станемо  в коло, візьмемося за руки. Відчуваєте, які теплі, привітні руки у кожного. Це від ваших сердець відділяються частинки Доброти, Любові і через руки  ці почуття переходять один до одного. І ми передамо сердечний привіт веселці з цими почуттями, про які ми тільки що  говорили. Як ви гадаєте, чи можна цей привіт намалювати?    Так, але  привіт малюватимемо по-особливому:      пензликом вибираємо найяскравіші кольори і по своїй лівій долоні, пальцях створюємо візерунки, в яких заховані Доброта, Радість, Щастя – все, що ви хочете передати веселці. Коли намалюєте, відразу переведете малюнок на аркуш, притискаючи руку.   Під музичний супровід діти працюють, а потім          діляться враженнями,  милуються красою.

 

     Використана література

Базові програми розвитку дитини дошкільного віку «Українське дошкілля», «Впевнений старт».

Методичні аспекти реалізації Базової програми розвитку дитини дошкільного віку «Я у Світі» / Наук. керівник О.Л.Кононко – К.: Світич, 2009. – 209 с.

 

 

Категорія: Мої статті | Додав: Аdmin (30.09.2014)
Переглядів: 1470 | Коментарі: 10 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 1
1 mMgnECau  
0
In this scenario, the most likely role for PDGF receptor signal transduction is expansion and migration of the progenitor population <a href=http://cials.yachts>is cialis generic</a> Likewise, here we report preliminary data addressing associations of disease recurrence with CYP2D6, CYP2C19, CYP3A5 genotypes and Endoxifen plasma concentrations in Algerian subjects we have studied in the trial

Ім`я *:
Email *:
Код *:
Пошук
Друзі сайту

Copyright MyCorp © 2024
Зробити безкоштовний сайт з uCoz