Головна | Реєстрація | Вхід | RSSСубота, 04.05.2024, 17:18

КУ ЗДО «Веснянка» села Матюші Фурсівської сільської ради

Форма входу
Меню сайту

Каталог статей

Головна » Статті » Мої статті

Заняття

Пріоритетні лінії розвитку: художньо-естетичний, мовленнєвий,

креативний, соціально-моральний

( старший дошкільний вік)

 

Автор: Батенко Ірина Михайлівна,

 

Тема. Від фантазії і мрії до мудрості і добра

 

 

Мета: закріплювати вміння  дітей виділяти та називати істотні ознаки казкових персонажів; граматично правильно будувати свою розповідь використовуючи вирази: «на мою думку», «я гадаю», «на мій погляд»; встановлювати логічну послідовність подій вживаючи: «по-перше», «по-друге», «отже», «нарешті»; формувати мовленнєву компетентність дітей (багатство словника, точний вибір, лексики, фонетичну і граматичну правильність мовлення); виховувати доброзичливе ставлення до однолітків; розвивати рухову, творчу, художньо-естетичну  активність.

 

Матеріал: іграшки диких  тварин, казковий будиночок, ілюстрація до казки «Зайчикова хатка», пісочниця, кольорові камінчики, малюнок із зображенням свічки, аркуш паперу з недомальованими малюнками, фарби, зібганий папір, свічки, штампи, пір’я, тички.

 

Хід заняття

 

     Вихователь. Діти, в одному казковому місті Запитань живуть допитливі, невгамовні, непосидючі тваринки, які ані хвилинки не можуть прожити без запитань. Їхні будиночки розташовані на вулиці Міркувальній. Ця вулиця незвичайна, бо на ній мешкають лише ті, хто всім цікавиться запитує вміє відповідати, розповідати. Мешканці цієї вулиці борсучок Чомучко (показує іграшку), дуже допитливий, він намагається про все, що бачить, чує, нюхає, і смакує, запитати та його друг левенятко Томучко (показує іграшку), який  завжди на ці запитання відповідає. Та буває так, що не завжди борсучок і левенятко можуть знайти відповіді на запитання. Тому звірята,  інші мешканці казкового міста, звертаються до вас, щоб ви допомогли їм, а також навчили їх тому, що ви вже знаєте і вмієте самі. Зараз вони принесли цей будинок і сказали, що звірята в ньому не хочуть жити тому, що левеня Томучко не зміг відповісти на запитання борсучка Чомучки. Допоможемо звірятам?

     Вихователь. Звичайно допоможемо, це не складно, ми все зможемо вирішити,  адже наш девіз: Від фантазії і мрії до мудрості і добра.

     Давайте подивимось на які запитання не зміг відповісти Томучко. Ось ці звірята і в кожного є своє запитання. Малята беруть собі по іграшці й відповідають на запитання звірят:

     Про що думає равлик, дивлячись, як відлітають лебеді?

     Як почуває себе зайчик взимку?

     Що промовив їжачок посміхаючись сонечку?

     Що спільного між совою та мишкою.

     Вихователь.  Так, діти, ви правильно відповіли на всі запитання, тому поселяйте  перше звірятко в будиночок.

     Вихователь. Малята, лисиця Мудруся несла нам цей конверт із ілюстраціями до знайомих казок. Але не втримала його, картинки всі висипались, перемішались. Нам потрібно їй допомогти зібрати картинки - ілюстрації до різних казок. Тому сьогодні ми потрапимо до творчої майстерні, де створюються казки. Ви побуваєте в ролі казкарів, перетворитесь із звичайних дітей на авторів казок і спробуєте створити такий казковий «салат» - нову казку із знайомих, картинки до яких є в конверті. Та щоб добре підготуватись до такої роботи,  проведемо казкову розминку.

     Вихователь.  Перше завдання -  вам потрібно назвати казкові чарівні слова.

     Діти. Чародій, чаклун, добро, зло, невидимка, гномик.

     Вихователь.  А тепер назвіть риси характеру, які властиві казковим героям, це буде друге завдання.

    Діти. Злий, добрий, всемогутній, дивовижний, мудрий, безстрашний.

    Вихователь.  Діти, уявіть, що казка це людина.  В третьому завданні потрібно описати, як ви її уявляєте.

    Діти. Це молода  красива дівчина з довгим волоссям і добрими очима.

А я уявляють її бабусею з чарівною паличкою в руці. А в моїй уяві пані-казка – це чарівниця зі скринькою, де живуть казки.

    Вихователь.  Молодці,  діти, тепер я бачу ви готові до творчої роботи і давайте будемо складати казку-салат.  Ви добре справились із завданням тому  ще одне звірятко поселяється  в будиночок.

     Вихователь. (Виставляє малюнок). Діти,  розгляньте ось цей малюнок. Наші звірята не змогли зрозуміти про що говорять ці тварини. Ваше завдання – скласти розповідь про розмову двох хом’ячків. Спробуйте уявити ситуацію і пофантазувати про що вони розмовляють.

     Варіанти розповідей дітей.

     Вихователь. Діти, ви справилися з цим завданням, ще одне звірятко поселяється в будиночок. А тепер давайте зробимо фізкульхвилинку.

(Діти стають одне за одним по колу і роблять одне одному масаж).

    «Зайчик» - постукують по спині кінчиками пальців.

     «Лисяча родина» - сильніше постукують кінчиками пальців.

     «Ведмеді» - кулачками легенько постукують по спині.

     «Їжачок і вовк» - трясуть один одного за плечі.

     «Білченя»- м’яке легеньке поглажування.

      Вихователь. Чи приємно було відчувати масаж, який вам робили товариші?  Наступне завдання приніс нам зайчик. Давайте запитаємо яке ж:

     Діти.  Зайчику, зайчику, де ти був?

     Зайчик. У темному гаю.

     Діти. Розкажи, розкажи пригоду свою?

     Зайчик. Вовчика сірого я в ярок прогнав, Лисеньку рудую  я в мішок сховав. Он як!  Ой який ти…

     Вихователь. Який зайчик діти?  (Діти описують зайчика).

     Малята зайчик приніс ось цей малюнок.  З якої казки ці герої? Так, «Зайчикова хатка». Послухайте, діти, завдання:

Придумати такий  кінець казки,  щоб заєць прогнав злого звіра;

Замінити Лисицю на іншого персонажа.

Змоделювати казку за допомогою кольорових камінчиків на піску.

     Вихователь. Я думаю, що казка ця буде незвичайна, тому що звичайну левеня і борсучок змогли б скласти самі. ( Діти виконують завдання).

     Вихователь. Молодці,  діти. Дуже гарна казочка. Як ви думаєте, ще одне звірятко захоче жити зі своїми друзями в будиночку? (поселяють у будиночок).

     Вихователь. Діти, давайте пограємося в пальчикову гру «Зайченя і лисеня», будемо виконувати рухи пальчиками разом зі мною:

Якось йшло зайченя

Лісом – гаєм навмання

     (З’єднати великий, середній та безіменний пальці руки; вказівний палець і мізинець злегка зігнути і підняти вгору).

Раптом бачить лисеня -

Все ж хижак, хоч ще й маля.

       (Долоню поставити  ребром на стіл, указівний палець підігнутий, решта випрямлені).

Зайченя як сполошилось –

Пострибало швидко, швидко.

       (Пальці руки стиснути в кулак і вказівний і мізинець розвести в сторони і при цьому стрибати по столі).

     Вихователь. Запрошую вас, діти,  у незвичайну мандрівку до країни фантазії, тому що їй необхідна ваша допомога. Послухайте яка: за високими горами, за глибокими морями, за дрімучими лісами була собі незвичайна країна, а незвичайна вона тому, що все в ній було намальоване і звірі, і птахи, і люди, ліси, будинки, транспорт, все, все. Та ось прийшла біда – стали зникати малюнки:

У країні лихо сталось:

Геть усе позникало!

Стало порожньо давно.

Нема сонця, зірок, неба.

Ані квіточки, ні гілки,

ні віночка, ні сопілки,

Ані сонячного ранку.

Ні сорочки – вишиванки.

Ні пташини, ні звірятка!

Зникли люди, зникла хатка.

Лиш карлючки, наче тіні.

Залишилися в країні.

Хто ж це скоїв?

Хто ж це вдіяв?

Злі, підступні чародії!

А ми все це намалюєм

І країні подаруєм.

Ну ж бо, фарбами відродим.

Дивний край, красу природи.

     Вихователь. Діти, я розкрию вам ще одну таємницю: якщо мати добру й світлу мрію, велике бажання, то все обов’язково здійсниться… Діти уважно розгляньте матеріали, кожний зачарований малюнок  роздивіться з усіх боків. (Діти підходять до столів на яких розміщені аркуші паперу, фарби, зібганий папір, свічки, штампи, пір’я, тички). Спробуйте здогадатися, що то було і домалювати малюнок до залишків. Давайте допоможемо мешканцям країни фантазії, повернемо їм їхній світ.  Діти виконують завдання.

     Вихователь.  Ще одне звірятко буде раде заселитися в будиночок. Наступне наше завдання – потрібно  розглянути малюнок,  на якому намальована свічка.  Що це означає, як ви думаєте?

     Відповіді дітей.

     Вихователь.  Діти, сядьте і уявіть, що ви знаходитесь у країні мрійника. Уявили?  Спробуйте помріяти, пофантазувати.  Кожній дитині  я дам маленьку свічку і запалю свічку першій дитині. Перша дитина говорить про свою мрію, починаючи словами, наприклад: як би я була зіркою то…, запалює своєю свічкою свічку другої дитини і т. д. ( Діти виконують завдання)

     Вихователь.  Ось, діти ми і виконали всі завдання Чомусика і Томусика, допомогли звіряткам. Дивлячись на їхні обличчя, що можна сказати, задоволені вони чи ні?  А ви задоволені? І я задоволена, ми чудово сьогодні з вами спілкувались, грались, фантазували. Скільки ми один одному розповіли і все за допомогою мови. Ви зараз вивчаєте свою мову, ви вчитеся мудрості і ви на вірному шляху. Послухайте про мову вірш:

Прекрасна у нас рідна мова.

Як сердечна душевна розмова

Свою рідну мову учіть

Й завжди ви нею дорожіть.

 

 

Використана література

 

Базові програми розвитку дитини дошкільного віку «Українське дошкілля», «Впевнений старт» 

Методичні аспекти реалізації Базової програми розвитку дитини дошкільного віку «Я у Світі» / Наук. керівник О.Л.Кононко – К.: Світич, 2009. – 209 с.

Агаева Е.И., Брофман В.В. Чего на свете не бывает?- М.: Просвещение,1999.-63 с.

Артемова Л.В. Мир в дидактических играх дошкольников._ М.: просвещение, 1998.- 96 с.

Крутій К.Л., Маковецька Н. Г. Скарбничка  ігор для розумних батьків і кмітливих дітлахів.- Запоріжжя ТОВ "ЛІПС ЛТД, 2000.-225 с.

Нечипорук Н.І. Томей О.П. Розвивальні ігри для дошкільнят.- Х.: Видавнича група "Основа,"2007.- 294 с.

Лопатина А., Скребкова М. 500 игр по темам в детском саду, школе и дома.- М.: ИДЛИ,2001.-302с.

8.         Михайлова З.А. Игровые занимательные задачи для дошкольников.- М.: Просвещение,1990.-94с.

Категорія: Мої статті | Додав: Аdmin (30.09.2014)
Переглядів: 1252 | Коментарі: 2 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *:
Пошук
Друзі сайту

Copyright MyCorp © 2024
Зробити безкоштовний сайт з uCoz